СХВАЛЕНО
на засіданні педагогічної ради
Протокол № 1
від «31» серпня 2023 р.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор Есхарівського ЗДО
Галина КРЮЧКОВА

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО ВНУТРІШНЮ СИСТЕМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ЕСХАРІВСЬКИЙ ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК)» НОВОПОКРОВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЧУГУЇВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ЗМІСТ

  1. Загальні положення.
  2. Стратегія (політика) та процедури забезпечення якості освіти.
  3. Система та механізми забезпечення академічної доброчесності.
  4. Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти.
  5. Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників.
  6. Критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти.
  7. Забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу.
  8. Забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти.
  9. Створення інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування.
  10. Самооцінювання.

1. Загальні положення.

1.1. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в комунальному закладі «Есхарівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок)» Новопокровської селищної ради Чугуївського району Харківської області (далі Положення) розроблено відповідно до вимог частини третьої статті 41 Закону України «Про освіту», Статуту закладу освіти, Стратегії розвитку закладу на 2021-2025 рр. та інших нормативних документів.

1.2.Внутрішня система забезпечення якості освіти в закладі базується на таких принципах:

  • 1.2.1. дитиноцентризм;
  • 1.2.2. забезпечення рівного доступу до освіти;
  • 1.2.3. автономія закладу;
  • 1.2.4. цілісність системи управління якістю;
  • 1.2.5. постійне вдосконалення;
  • 1.2.6. вплив зовнішніх чинників;
  • 1.2.7. гнучкість і адаптивність.

1.3. Колегіальним органом управління закладу освіти, який визначає, затверджує систему, стратегію та процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, є педагогічна рада.

1.4. Внутрішня система забезпечення якості освіти в закладі включає:

  • стратегію (політику) та процедури забезпечення якості освіти;
  • систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;
  • критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;
  • оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти;
  • забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти;
  • створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування.

2. Стратегія (політика) та процедура забезпечення якості освіти

Стратегія (політика) та процедури забезпечення якості освіти в закладі спрямована на:

  • відповідальність результатів виховної діяльності здобувачів освіти Державним стандартом дошкільної освіти – Базовим компонентом;
  • партнерство між учасниками освітнього процесу (вихованець-вихователь-батьки);
  • недискримінацію, запобігання булінгу, мобінгу, екстину;
  • академічну доброчесність під час виховання;
  • прозорість та інформаційну відкритість діяльності закладу (сайт закладу);
  • умови для безперервного професійного зростання педагогічних працівників;
  • об’єктивне та неупереджене оцінювання результатів навчання вихованців та професійної діяльності педагогів;
  • умови для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії вихованців з особливими освітніми потребами;
  • академічну свободу педагогів.
Компонент внутрішньої системи Процедури, що забезпечують функціонування Примітка
Стратегія (політика) та процедури забезпечення якості освіти Мотивація здобувачів освіти до підвищення якості знань, вдосконалення вмінь та навичок (мотивація до навчання). Забезпечення якості кадрової політики в закладі. Створення комфортних для професійного розвитку умов для кожного члена колективу.

3.Система та механізми забезпечення академічної доброчесності в закладі

Система забезпечення академічної доброчесності в закладі функціонує відповідно до статті 42 Закону України «Про освіту» та згідно Положення про академічну доброчесність в закладі. Система та механізми забезпечення академічної доброчесності обґрунтовані в Положенні про академічну доброчесність в КЗ «Есхарівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок)»

Компонент внутрішньої системи Процедури, що забезпечують функціонування Примітка
Забезпечення академічної доброчесності в закладі Ознайомлення з Положенням про академічну доброчесність в закладі освіти.
Проведення методичних заходів щодо дотримання правових та етичних норм під час роботи з інформаційними ресурсами
Розміщення на веб-сайті закладу Положення про академічну доброчесність в закладі.
Включення до планів виховної роботи класних керівників заходів із формування у здобувачів освіти академічної доброчесності

4. Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти

Оцінювання результатів навчання здобувачів освіти в КЗ «Есхарівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок)» здійснюється відповідно Базового компоненту дошкільної освіти в Україні.

Вихователь має свободу вибору форм для здійснення поточного та підсумкового оцінювання з урахуванням Положення про академічну доброчесність в закладі.

5. Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників

Внутрішня система забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності в закладі передбачає підвищення якості професійної підготовки фахівців.

Вимоги до педагогічних працівників встановлюються у відповідності до ст. 58, ст. 59 розділу VІІ Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 року, зі змінами № 1659-ІХ від15.07.2021, чинного з 28.09.2017 року.

Процедура призначення на посаду педагогічних працівників регулюється чинним законодавством (призначення керівника на конкурсній основі, укладення трудових договорів) відповідно до встановлених вимог (ст.30 Закону України «Про дошкільну освіту»).

Основними критеріями оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників є:

  • освітній рівень педагогічних працівників;
  • результати атестації;
  • систематичність підвищення кваліфікації;
  • наявність педагогічних звань, почесних нагород;
  • наявність авторських програм, посібників, методичних рекомендацій, статей тощо;
  • участь в експериментальній діяльності;
  • результати освітньої діяльності;
  • результати участі педагогів у фахових вчительських конкурсах.

З метою вдосконалення професійної підготовки педагогів організовується підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється відповідно до ст. 59 Закону України «Про освіту», постанови Кабінету Міністрів України № 800 від 21.08.2019 р. та листа МОН № 1/9-683 від 04.11.2019 р. за такими видами:

- довгострокове підвищення кваліфікації: курси;

- короткострокове підвищення кваліфікації: семінари, семінари-практикуми, тренінги, конференції, «круглі столи» тощо.

Показником ефективності та результативності діяльності педагогічних працівників є їх атестація (згідно наказу МОН «Про затвердження Типового Положення про атестацію педагогічних працівників» зі змінами № 1135 від 08.08.2013 р.) та сертифікація (згідно ч. 4 ст. 54 Закону України «Про освіту», постанови КМ № 1190 від 27.12.2018 р.). Сертифікація педагогічного працівника відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативою.

6. Критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти

Управлінська діяльність Есхарівського ЗДО (ясла-садок) спрямована на забезпечення якості освіти в закладі, ґрунтується на неухильному дотриманні вимог законодавства та передбачає:

  • стратегічне та поточне планування освітньої діяльності;
  • організацію освітнього процесу;
  • здійснення моніторингу виконання поставлених завдань.
Компонент внутрішньої системи Процедури, що забезпечують функціонування Примітка
Критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти Розробка річного плану роботи закладу
Розробка освітніх програм закладу відповідно до програм МОН
Визначення режиму роботи закладу
Кадрова політика
Господарська діяльність
Забезпечення відкритого доступу до інформації, визначеної ст. 30 Закону України «Про освіту», на сайті
Реагування на різного роду звернення учасників освітнього процесу та жителів населеного пункту
Забезпечення атестації педагогічних працівників

7. Забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи здобувачів освіти

Основними елементами забезпечення якості освітнього процесу в закладі є наявність відповідних ресурсів:

  • кадрових;
  • матеріально-технічних;
  • навчально-методичних;
  • нформаційних.

8. Забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти

Ефективному управлінню якості освітньої діяльності в закладі освіти сприяє налагоджена система збору й аналізу інформації та системи електронного документообігу.

Для обміну інформацією з якості освітнього процесу використовується відео- аудіо- і магнітні носії інформації.

У закладі створений банк даних (статистика) за результатами освітнього процесу та освітньої діяльності:

  • статистична інформація форм 85-К, ЗДО-2, ЗДО-3, ЗДО-5;
  • інформаційна база про якість освітнього процесу.

Для забезпечення прозорості та публічності інформації заклад використовує власний сайт http://eskhar-dnz.edu.kh.ua/

9. Інклюзивне освітнє середовище, універсальний дизайн та розумне пристосування

Створення інклюзивного середовища, універсального дизайну та розумного пристосування забезпечує:

  • реалізацію прав усіх вихованців на освіту;
  • мотивацію до навчання;
  • фізичну, психологічну та соціальну безпеку;
  • комфорті умови праці та навчання.

Заклад освіти забезпечує організацію інклюзивного навчання для осіб з ООП за результатами висновків ІРЦ, розробляє індивідуальні програми розвитку, здійснює організацію проведення корекційно-розвиткових занять.

Для забезпечення комфортних умов для осіб з ООП в закладі функціонує ресурсна кімната. Згідно освітніх потреб вихованців з ООП здійснюється придбання необхідних дидактично-розвиткових матеріалів, тренажерів та ін..

У закладі забезпечено навчання для осіб з особливими освітніми потребами відповідно до статті 20 Закону України «Про освіту»

Практичне впровадження інклюзивного середовища базується на принципах універсального дизайну та розумного пристосування.

Компонент внутрішньої системи Процедури, що забезпечують функціонування Примітка
Інклюзивне освітнє середовище, універсальний дизайн та розумне пристосування Розроблення ІПР для осіб з ООП
Навчання вихователів, які працюють з дітьми, що мають особливі освітні потреби.
Використання ресурсної кімнати.
Налагодження роботи команди ППС
Співпраця з ІРЦ
Моніторинг потреб учасників освітнього процесу для адаптації освітнього середовища
Моніторинг навчально-методичної літератури та посібників для осіб з ООП

10. Самооцінювання

З метою аналізу стану сформованості та функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі проводиться:

  • збір та аналіз інформації, отриманої за допомогою спостереження, опитування, анкетування та вивчення документації;
  • узагальнення результатів самооцінювання освітніх та управлінських процесів закладу;
  • обговорення та оприлюднення результатів самооцінювання освітніх та управлінських процесів.

Для проведення самооцінювання освітньої діяльності використовуються такі методи збору інформації:

  • опитування учасників освітнього процесу;
  • спостереження;
  • вивчення документації.

Заклад освіти самостійно обирає оптимальні методи збору інформації, узагальнює та визначає основні тенденції освітніх та управлінських процесів.

Самооцінювання освітніх та управлінських процесів здійснюється відповідно до напрямів, вимог/правил, критеріїв, індикаторів, що використовуються при проведенні інституційного аудиту (додаток № 1 до наказу МОН від 17.01.2019 р. № 17).

Результати самооцінювання розглядаються на засіданні педагогічної ради.

Для забезпечення прозорості та інформаційної відкритості результати самооцінювання оприлюднюються на сайті закладу.

Кiлькiсть переглядiв: 107

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.