Порадник для батьків щодо трудового виховання дітей

/Files/images/71155853.jpg

У ході оволодіння дітьми новими трудовими навичками звертаємо їхню увагу на те, що вміння самі собою не з'являються: «Доки не впріти, доти не вміти», «Не кажи — не вмію, а кажи — навчусь», «У невмілого й руки не болять», «Треба нахилитися, щоб з криниці води напитися», «Не святі горшки ліплять, а прості люди», «Не одяг красить людину, а добрі діла», «Для всякого діла потрібні знання», «Кожний майстер колись був невмілий». А прислів'я «Зробив діло — гуляй сміло» є влучним акордом для завершення трудового доручення.

Роль батьків у вихованні працелюбності. Звичайно, виховати самостійну, організовану та працелюбну дитину неможливо лише в стінах дитячого садка. Адже особистий приклад і участь батьків у трудовому вихованні дітей має величезне значення. Тому ми активно залучаємо їх до цієї роботи. Проводимо з ними бесіди, консультації, залучаємо до участі в освітньому процесі, у «Дні добрих справ», даємо конкретні рекомендації щодо прийомів трудового виховання вдома, які трудові доручення слід давати конкретним дітям, як правильно оцінити результати дитячої праці, підтримати у випадку невдалого виконання доручення тощо.Коли діти усвідомлюють свої обов'язки та набувають практичного досвіду, у них з'являється впевненість у своїх силах та можливостях, готовність працювати. Вони із задоволенням виконують свої обов'язки, допомагають молодшим братикам чи сестричкам. Спостерігаючи, як працюють дорослі, діти радо разом з ними прибиратимуть приміщення, пратимуть, готуватимуть, працюватимуть у саду і на городі. Ми пропонуємо батькам потурбуватися, щоб знаряддя праці, якими користуються діти, відповідали їхнім силам і можливостям, а дитячу працю супроводжував оптимістичний, радісний настрій.

Для того щоб діти любили працю, щоб вона поступово стала для них потребою, необхідні міцні трудові навички, які формуються лише у результаті повсякденного вправляння. Якщо набуті навички стануть сталими, а обов'язки усвідомленими, то їх систематичне виконання у дитячому садку переросте у звичку.

Порадник для батьків щодо трудового виховання дітей:

- залучати дитину до трудових справ сім'ї якомога раніше;

- за дитиною старшого дошкільного віку закріпити постійні обов'язки, за виконання яких вона має бути відповідальною;

- не допускати відхилень від встановлених дорослим вимог, щоб не давати дитині приводу до ухиляння від своїх обов'язків;

- не карати дитину працею: праця має приносити радість та задоволення; учити дитину працювати, прищеплюючи їй елементарні навички культури трудової діяльності

- раціональні прийоми праці, правильне використання знарядь праці, планування та завершення трудового процесу;

- не давати дитині непосильних доручень, але доручати роботу з достатнім навантаженням;

- не підганяти дитину, чекати, поки вона закінчить роботу сама;

- завжди дякувати дитині за допомогу чи старанно виконане доручення;

- не забувати хвалити дитину за ту роботу, яка вимагала від неї особливих зусиль.

Заповіді для мами й тата

- Ставтеся до дитини як до дорослого, рівноправного члена сім'ї зі своїми правами й обов'язками. Доручайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов'язків. Робіть це лагідно, з довірою: "Який ти в нас уже дорослий, ти чудово справляєшся з миттям посуду".

- Визначайте загальні інтереси дитини - як пізнавальні (перегляд улюблених мультфільмів, казок, ігри), так і життєві (участь в обговоренні сімейних проблем).

- Давайте змогу дитині займатися творчою діяльністю - малювати, розфарбовувати, вирізати, робити аплікації, ліпити, конструювати, - аби підготувати її руки до письма, розвивати творчі здібності.

- Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово навчайте ї орієнтуватися в цінах, сімейному бюджеті. Наприклад, дайте гроші на хліб і морозиво, коментуючи суму на той чи той продукт. Привчайте до самообслуговування, формуйте трудові навички й виховуйте ціннісне ставлення до праці.

- Не лайте, а тим паче, не ображайте дитину в присутності сторонніх. Поважайте її думку та почуття. На скарги людей з оточення, зокрема вихователя, відповідайте: "Спасибі, ми обов'язково поговоримо на цю тему".

- Навчайте дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникають у спілкуванні з однолітками й дорослими, допомагайте знайти шляхи їх розв'язання. Щиро цікавтеся думкою дитини. Лише так вам вдасться сформувати в неї правильну життєву позицію.

- Постійно розмовляйте з дитиною. Запитуйте про події, які відбулися з нею протягом дня, - що було цікавого, що їй найбільше сподобалося. При цьому уважно слухайте відповіді, уточнюйте, ставте запитання, щоб дитина відчувала, що вас це цікавить. Якомога більше читайте дитині і спонукайте переказувати прочитане. Розвиток мовлення - запорука успішного навчання.

- Не залишайте без відповіді жодне запитання дитини - її пізнавальний інтерес ніколи не згасне.

- Дивіться на світ очима вашої дитини. Адже вміння бачити світ очима іншого - основа для взаєморозуміння.

- Не скупіться на похвалу дитині, навіть авансом. Хваліть словом, усмішкою, ласкою і ніжністю. На скарги дитини про те, що в нех щось не виходить, запевняйте: "У тебе обов'язково все вийде!", "Спробуймо разом", "Спробуй ще раз".

- Формуйте високий рівень домагань і віру в те, що дитина може все. Вірте у свою дитину, допомагайте їй за потреби.

- Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, вони часом не виважені. Завжди обгрунтовуйте дитині свої вимоги.

Про правила дорожнього руху

/Files/images/road_traffic_for_children_4.jpg

Чи легко навчити дитину правильно поводитися на дорозі? На перший погляд легко. Треба тільки познайомити її з основними вимогами Правил дорожнього руху і ніяких проблем.

Насправді дуже важко. Адже ми, батьки, кожен день на очах рідного чада порушуємо ці самі горезвісні Правила, і не замислюємося, що ставимо перед дитиною нездійсненне завдання: як правильно? Як говорять або як роблять?

Коли ж дитина потрапляє у дорожню пригоду, то винні всі: водій, дитячий садок, школа, Державтоінспекція. Чому не навчили, не показали, не вберегли? Забуваючи при цьому, що в першу чергу батьки своїм прикладом повинні навчити і вберегти.

Якщо ви дійсно зацікавлені в тому, щоб ваша дитина оволоділа навичками безпечної поведінки на дорозі, то не зводьте процес навчання до порожньої і непотрібної фрази: "Будь обережним на дорозі". Вона не пояснює дитині, чого власне на дорозі треба боятися. Де його може підстерігати небезпека? Краще використовуйте шлях в дитячий садок і назад для відпрацювання навичок поведінки на дорозі. Дитина твердо повинна знати, що дорогу можна переходити тільки у встановлених місцях: на пішохідному переході і на перехресті. Але і в даному випадку ніхто не зможе гарантувати його безпеку. Тому, перш ніж вийти на дорогу, зупиніться з дитиною на відстані 50 см - 1 метр від краю проїжджої частини, зверніть її увагу, що подивитися наліво і направо треба обов'язково з поворотом голови, і якщо з обох сторін немає транспорту тоді, можна вийти на проїжджу частину. Переходити дорогу треба спокійним розміреним кроком.

Велику небезпеку для дітей представляють нерегульовані пішохідні переходи. Тут дитині важливо переконатися, що відстань до автомашин з обох сторін дозволить їй перейти дорогу без зупинки на середині проїзної частини.

На регульованому пішохідному переході поясніть дитині, що червоний і жовтий сигнал світлофора - забороняють. Особливо небезпечно виходити на дорогу при жовтому сигналі, тому що деякі машини завершують проїзд перехрестя і при цьому збільшують швидкість. Зелений сигнал - дозволяючий, але він не гарантує пішоходу безпечний перехід, тому перш ніж вийти на дорогу треба подивитися наліво і направо і переконатися, що всі машини зупинилися, небезпеки немає.

Часто малюки опиняються під колесами транспорту, коли, вийшовши з автобуса чи тролейбуса, намагаються перейти на інший бік дороги. Поясніть дитині, що в даному випадку небезпечно обходити транспортний засіб як попереду, так і ззаду. Треба почекати поки автобус чи тролейбус поїде.

Велику небезпеку для дітей представляють предмети, які загороджують огляд (паркани, автомашини, взимку - замети, влітку - чагарники, дерева). Краще відійти від них подалі, і перейти дорогу, де безпечно.

Якщо ваша дитина скоро йде в перший клас, то вже зараз неодноразово пройдіть з нею маршрут від дому до школи і назад, звертаючи увагу малюка на всі небезпеки, які можуть зустрітися їй в дорозі. Заздалегідь обговоріть, що в складній ситуації треба звернутися до допомоги дорослих. Дайте можливість дитині пройти цей маршрут самостійно, спостерігаючи за ним з боку. Потім детально проаналізуйте разом з ним всі його дії.

Проведення фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми вдома

/Files/images/спорт.jpg

Пам'ятка для батьків

Шановні батьки, піклуючись про фізичний розвиток, оздоровлення та загартовування Вашої дитини вдома, користуйтеся низкою наданих порад.

* Привчайте дитину до дотримання вдом арежиму дня, санітарно-гіггієнічних та культурно-гігієнічних вимог.

* Виконуйте щоденно разом з дитиною ранкову гімнастику, пооводьте загартувальні процедури, виходьте на прогулянку.

* Облаштуйте в квартирі спортивний куточок.

* Розвивайте в дитини вміння виконувати вправи з основних рухів - вправляйте в ходьбі, бігу, стрибках, повзанні, лазінні, утриманні рівноваги, виконанні вправ із м'ячем.

* Грайте разом з дитиною в рухливі та спортивні ігри, які сприяють розвитку гнучкості, швидкості, спритності, зокрема на свіжому повітрі.

* Організовуйте у вихідні дні пішохідні прогулянки, туристичні походи.

* Катайтеся разом з дитиною на санчатах, ковзанках, лижах, велосипедах, роликах, грайте в бадмінтон, теніс, футбол, баскетбол, хокей, в ігри з м'ячем, стрибайте чезер скакалку тощо.

* Плавайте та грайте разом на воді в теплу пору року, а також привчайте дитину приймати літній душ - це сприяє загартовуванню організму та зміцненню нервової системи.

*Піклуйтеся про забезпечення дитячого організму необхідними вітамінами, зокрема у весняну пору року. Вводьте до щоденного раціону дітей сезонні овочі та фрукти.

* Беріть участь разом з дитиною у святах, розвагах, Днях здоров'я, які проводять у дитячому садку.

* Відвідуйте батьківськи збори, конференції, лекції з питань фізичного виховання дітей, організовані педагогами дошкільного навчального закладу. Дотримуйтеся наданих під час цих заходів рекомендацій.

Безпека дитини

/Files/images/image.jpg

Профілактика травматизму серед дітей дошкільного віку

І. Електробезпека

1.Не залишайте дітей з увімкненими електроприладами (праска, телевізор,настільналампа,електрообігрівач,магнітофон, комп'ютер тощо).

2.Не дозволяти дітям вмикати та вимикати електроприлади.

3.На розетки поставити заглушки.

4.Не вмикати в одну розетку більше, ніж два електроприлади.

5.Неприкрашатиноворічнуялинку одночасно електрогірляндами і "дощиком" з фольги: це може призвести до короткого замикання і пожежі.

II. Безпека користування газовими приладами

1. Незалишатидітейнаодинцізувімкненимигазовими приладами.

2. Не дозволяти дітям доторкатись до газових приладів, вмикати та вимикати їх.

3. Необігріватиприміщеннязадопомогоюполум'ягазової плити: це може призвести до отруєння продуктами згоряння. Найбільш чутливими до отрути є діти.

III. Пожежна безпека

1.Джерелавогню(сірники,запальничкитощо)потрібно зберігати в недоступному для дітей місці.

2. Легкозаймисті речовини (спирт, спиртовмісні рідини, лаки, фарби, розчинники, бензин, олію та ін.) потрібно зберігати в недоступному для дітей місці.

3. Підчас відпочинкунаприродінепотрібнорозпалювати багаття і дозволяти робити це дітям.

4.Не дозволяти дітям користуватись відкритим вогнем.

5.В разіпотреби спалювання сміттяробити це у період відсутності дітей.

6. Не курити в присутності дітей і не залишати недопалки.

IV. Безпека в побуті

І.Загальні вимоги

1. Навчити дитину безпечниміграм. Не дозволяти проводити ігри, пов'язані із схованками в шафах га інших предметахщо закриваються, за занавісками та з пересуванням в темряві.

2. Якщо дитинамаєокремукімнату, товсі її речіповинні знаходитись на висоті піднятої руки, щоб виключити потребу діставати щось з стільця чи табуретки. Над ліжком не повинні висіти ніякі предмети.

3. Лампив електроприладахповиннібутиповністюзакриті плафонами.

4 Гострі, ріжучі, колючі і крихкі предмети повинні знаходитись в недоступному для дітей місці

5. Особливу увагу потрібно звернути на зберігання ліків. Ліки повинні зберігатися в закритій під ключ шафі.

6. Іграшки не повинні бути небезпечними для дитини (лазерні іграшки, кулькові та водні пістолети) Якщо іграшка розбирається, то складові й частини за розмірами повинні бути такими, що не вміщаються в рот. ніс, вухо. Перевіртеіграшкинаможливістьрозбивання(уламки можуть поранити дитину).

7.З сумісними іграми з дітьми не використовуйте петарди.

2. Безпека на кухні

1.Столові прибори для дитиниповинні бути такими,що не б'ються.

2. Обідній стіл та стілець повинні бути підібрані у відповідності з ростом дитини.

З. Над обіднім столом не повинні висіти по ти ці або окремі предмети кухонного обладнання.

4. Всіспеції,яксипучітакірідкі,повиннізберігатисьв недоступному для дитини місці.

5. Якщо виникла потреба користуватися виделкою чи ножем, то їжу дитині повинні порізати дорослі.

6. Краї тарілок, чашок та склянок не повинні мати тріщин та щербинок.

7. Наплитіручкисковорідокіносикчайникапотрібно повернути до стіни.

8. Гарячу їжу потрібно розливати лише на столі, а не переносити тарілки з нею з плити до столу.

9. В присутності дитини бажано користуватися горілками газової плити другого ряду.

10. Якщо дитинане дістає докрана зводою, товона може користуватись змоченим рушником.

11. Двері кухні з боку коридору повинні закриватись на гачок, розміщений у третій частині зверху.

3. Безпека у ванній кімнаті

1. Длядитининеобхідноматидитячімиючізасоби.Миючі засоби,якимикористуютьсядорослі,єшкідливимидля дитини і повинні зберігатись в недоступному для неї місці.

2.Підлогу потрібно покривати не слизьким килимком.

3. Двері ванної кімнати повинні закриватись на гачок чи засув, розміщений у третій частині зверху.

4. Не можна залишати дітей наодинці під час купання.

4. Безпека на балконі

1.Не можна залишати дітей на балконі.

2. Не можна дозволяти дітям проводити рухливі ігри на балконі.

3. Набалконіпотрібнозакритищілини,черезякіможуть випадати дитячі іграшки.

4. В присутності дітей не можна нахилятись з балкона.

5. Балконповинензакриватись з кімнатинагачок чи засув, розміщений у третій частині зверху.

5. Попередження травматизму під час відпочинку

1. Не залишайте дітей без нагляду.

2. Перевіртеобладнаннядитячогомайданчиканапредмет виявлення травмуючих чинників. Особливо уважно обстежте пісок: в ньому можуть бути скло та гострі металеві предмети.

3. Огляньте територію навколо будинку іперевірте наявність відкритих підвалів, каналізаційних люків, ям, електрощитів, недобудованих об'єктів, стоянок автотранспорту тощо.

V. Безпека дорожнього руху

1. Виконуйте правила дорожнього руху.

2. Проаналізуйтемісцепроживання на предметоцінки інтенсивності дорожнього руху.

3. Дозволяйте старшим дітям самостійно переходити дорогу при повній відсутності руху автотранспорту чи велосипедистів.

Шановні батьки та вихователі!

Будьте прикладом для дітей у виконанні правил безпечної поведінки.

Аналіз причин травмування дітей показує, що переважна більшість нещасних випадків була спровокована недбалістю дорослих. Враховуйте психологічні особливості дітей дошкільного віку: їхню цікавість, непосидючість, відсутність життєвого досвіду.

Діти погано сприймають заборони. Тому необхідно обґрунтовувати " не можна '' в доступній для дитини формі.

Про що слід пам'ятати завжди !

-недбало кинуті та тліючи сірники або цигарка можуть призвести до пожежі;

-не можна перевантажувати електромережу, одночасно вмикаючи велику кількість електроприладів в одну розетку;

-не можна застосовувати замість стандартних запобіжників саморобні, так звані "жучки"; - праски, чайники, самовари, плити та інші електронагрівальні прилади при користуванні слід ставити на пожежобезпечні підставки;

-виходячи з дому, вимикай всі електронагрівальні прилади;

-нехтування правилами пожежної безпеки при пічному опаленні призводить до пожеж з тяжкими наслідками;

-виконуючи фарбувальні роботи, треба старанно провітрювати приміщення, не запалювати сірники, не палити;

-надійно ховайте від малюків сірники, запальнички, не доручайте дітям стежити за ввімкненними в мережу електроприладами, запаленими газовими приладами,печами;

-дітей дошкільного віку не залишайте у зачинених приміщеннях без догляду дорослих;

-не користуйтесь зіпсованими електроприладами;

-не користуйтесь аерозольними балонами поблизу відкритого вогню;

-будьте обережні в лісі. Пам'ятайте – одна іскра може спричинити пожежу;

-будьте обережні працюючиз хімікатами, необережнеїхвикористанняможе спричинити пожежу;

-не залишайте без догляду ввімкнений телевізор;

-Не будьте байдужими до порушень пожежної безпеки !

-Вступайте до лав добровільного пожежного товариства !

-Дотримуйтесь правил пожежної безпеки та пропагандуйте їх.

Як требадіяти при пожежі!

У разі виявлення пожежі необхідно:

-негайно сповісти по телефону 101 пожежну охорону, при цьомунеобхідно назвати адресу об'єкту, вказати місце виникнення пожежі, стан на пожежі, наявність людей, а також повідомити своє прізвище та номер телефону, з якого надійшов дзвінок;

-вжити ( по можливості ) заходів до евакуації людей, гасіння (локалізації) пожежі та збереження матеріальних цінностей;

-приступить до гасіння пожежі наявними засобами пожежогасіння( вогнегасники, вода, пісок );

-забезпечити зустріч пожежних машин.

Не можна:

-боротися з полум'ям самостійно, не викликаючи пожежників (якщо ви не впоралися з вогнем за кілька секунд, його поширенняпризведе до великої пожежі );

-намагатися вийти через дуже задимлений коридор або сходи ( димтакож токсичний, гарячі гази можуть обпекти легені );

-спускатисяводостічнимитрубами,стоякамизадопомогоюпростирадл або мотузок (падіння майже завжди неминуче );

-стрибати з вікна багатоповерхового будинку або з балкону;

-забувати, що перший ворог для вас не вогонь, а дим, який засліплюєта душить;

-ховатися у важкодоступних для пожежників місцях приміщення, що горить;

-якщо приміщення дуже задимлене, не рекомендується відчиняти двері до сусіднього приміщення, щоб запобігти проникненню диму.

Правила користування побутовими нагрівними електроприладами

У кожному будинку є електричні прилади для користування у побуті. При неправильному використанні цих електроприладів може виникнути пожежа. Щоб цього не сталося, слід знати iвиконуватитакіправила безпечного користування ними.

Правила безпечного користування електроприладами.

1) Користуйтеся тільки справними електроприладами.

2) Не вмикайте одночасно велику кiлькiсть електроприладів. Вiд цього перегріваються електропровідники, i може виникнути пожежа.

3) Не ставте поблизу легкозаймисті предмети i матеріали: від нагрітих електроприладів вони можуть загорітися.

4) Не можна на тривалий час залишати електроприлади без нагляду.

5) Праски та інші електронагрiвальнi прилади ставте на металевiта керамічні підставки.

Якщо в електричному приладі з'являеться іскріння або чути запах горiлоi гуми, його негайно слід вимкнути з розетки i покликатидорослих.

Статистика свідчить, що через несправність та неправильну експлуатаціюелектронагрiвних приладів щороку виникає близько 25% від усієї кiлькостi пожеж. Особливо гострою ця проблема єтепер, коли внутрiшнiйринок Українизаповненийелектротехнічними виробами іноземного виробництва сумнівноїякості. Значна частина їх не має пристроїв захистутавиконана бездотримання елементарних вимог пожежної безпеки.

Аналiз пожеж, що виникають з цихпричин, свідчить, що найбільш небезпечнимиелементами електричного устаткування є проводи, кабелі та шнури живлення. Виникнення пожеж через займання шнурів живленняелектричних приладіввідбуваєтьсяв наслідок короткого замикання,перевантаження, пошкодженняпровідників у місцях кріплення арматуридо приладів абоштепсельних вилок. Тому споживачам необхідно звертатиувагу тапильності потребують вироби закордонних виробників, що не сертифіковані в Україні.

ПАМ'ЯТКА

З попередження пожежі від дитячих пустощів з вогнем

Шановні батьки, дорогі діти! Велика кількість пожеж зчиняється від дитячих пустощів з вогнем. Вогнем знищується багато чого, а нерідко в пожежах гинуть і травмуються діти.

ЩОБ НЕ ДОПУСТИТИ ПОЖЕЖІ ВІД ДИТЯЧИХ ПУСТОЩІВ З ВОГНЕМ, НЕОБХІДНО ВИКОНУВАТИ НАСТУПНІ ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ:

• зберігати сірники в місцях, недоступних дітям;

• не дозволяти дітям розводити багаття, включати електронагрівальні

прилади тощо;

• не дозволяти дітям користуватися газовими приладами;

• тримати в недосяжних дітям місцях рідини, які легко займаються

(бензин, ацетон, спирт тощо).

• не допускати перегляд телепередач дітьми без догляду дорослих;

• не залишати малолітніх дітей без догляду.

Шановні батьки! Ставтесь до ігор дітей з вогнем негативно. Роз'яснюйте, що їх ігри, пов'язані з вогнем, можуть спричинити пожежу, загибель майна, загибель людей у вогні.

ШАНОВНІ БАТЬКИ! Своїм прикладом навчайте дітей суворому виконанню протипожежних вимог. Пам'ятайте, що приклад старших є для дітей кращим методом виховання.

Сподіваємося, що Ви з усією відповідальністю поставитесь до наших порад.

ПРИ ВИНИКНЕННІ ПОЖЕЖІ НЕГАЙНО ВИКЛИКАЙТЕ ПОЖЕЖНУ ОХОРОНУ ЗА ТЕЛЕФОНОМ «101».

ПАМ'ЯТКА

Із забезпечення особистої безпеки дітей дошкільного віку

Шановні батьки!

Життя в умовах великого міста потребує від наших дітей вміння орієнтуватись і знаходити вихід з непередбачених ситуацій. Чим менше у дитини знань, тим більше небезпеки з боку зовнішнього світу.

Щоб вберегти дитину від біди, треба пам'ятати та виконувати наступні правила:

1.Не залишати дітей дошкільного віку одних, навіть на короткий час.

2.Навчати дітей користуватися дверним вічком.

З.Не дозволяти відчиняти двері незнайомій людині, навіть одягненій в міліцейську форму.

4. Не дозволяти дітям розмовляти з незнайомими людьми на вулиці.

5. Вчити користуватися телефоном для виклику служб 101,102,103,104.

6.Забороняти дітям підбирати на вулиці незнайомі предмети – вони можуть бути небезпечними.

7. Забороняти грати ріжучими, гострими та вибуховонебезпечними предметами.

8. Забороняти користуватись ліфтом без супроводу дорослих, а також

заходити у ліфт з незнайомими людьми.

9.Вчити дітей звертатися за допомогою до людей, які працюють у правоохоронних органах.

10. Не дозволяти дражнити тварин. Попереджувати зародження в дитині жорстокого відношення до "друзів наших менших".

Шановні батьки! Проявляйте терпіння і навчайте дітей берегти своє життя та здоров'я.

Сподіваємось, що ця пам'ятка допоможе Вам зберегти дитину від біди!

ПАМ'ЯТКА

З попередження дорожньо-транспортного травматизму серед дітей дошкільного віку

Шановні батьки! Швидке збільшення інтенсивності руху висуває серйозне завдання – забезпечення безпеки руху пішоходів.

У попередженні дорожньо-транспортних випадків з дітьми важливу роль відіграє робота дорослих з роз'яснення дошкільникам правил дорожнього руху і прищеплення навичок дисциплінованого поводження на вулицях і дорогах. Щоб на допустити лиха на дорозі, Вам необхідно:

•вчити переходити вулиці на зелений сигнал світлофора, у встановлених місцях та підземними переходами;

• не дозволяти дітям з'являтися зненацька перед транспортними засобами;

• вчити дітей правильно обходити транспорт, що стоїть: автобус, тролейбус – позаду, трамвай – спереду;

• не дозволяти дітям самостійно їздити на громадському транспорті;

• не допускати ігор дітей на проїжджій частині дороги;

• не дозволяти дітям грати з м'ячем, кататися на велосипеді, ковзанах, санчатах, роликах на проїжджій частині дороги та поблизу неї – це може коштувати дитині життя;

• не чіплятися на підніжку транспорту і не стрибати на ходу, щоб своїм прикладом не заохотити дітей;

• не подавати дітям негативних прикладів, порушуючи правила дорожнього руху.

СПОДІВАЄМОСЯ, ЩО ВИ ПРИСЛУХАЄТЕСЬ ДО НАШИХ ПОРАД!

ПАМ'ЯТКА

З попередження травматизму серед дітей дошкільного віку під час відпустки батьків

Шановні батьки!

Щоб не допустити травмування дитини в лісі та на водоймі, пам'ятайте та виконуйте такі вимоги:

1. Під час перебування на вулиці в літній день захищайте голову дитини панамою.

2. Регулюйте перебування дитини під сонцем, щоб запобігти опікам шкіри.

3. Дозуйтеперебуваннядитиниуводі,щоборганізмне переохолоджувався.

4. Не залишайте дитину без нагляду біля водойми.

5. Не дозволяйте купатись та стрибати у воду в неперевірених місцях.

6.Для купання вибирайте незасмічені місця з твердим дном, без водоростей та мулу.

7. Забороняйте користуватись човном, плотом без супроводу дорослих.

8. Не дозволяйте запливати на глибину, використовуючи гумовий матрац чи іграшку.

9. Не допускайте пустощів на воді (не можна зненацька лякати, утримувати один одного під водою, жартома кликати на допомогу).

10.Забороняйте ходити до лісу без супроводу дорослих.

11.Під час перебування у лісі разом з дітьми не збирайте та не вживайте незнайомі гриби, ягоди, рослини.

12. Не розводьте у лісі багаття під час посухи; при виникненні необхідності в цьому, розмістіть вогнище на відкритому місці і після використання ретельно загасіть його та засипте землею.

13. Обстежте місця установки намету в лісі з метою уникнення небажаної зустрічі зі зміями, бджолами, мурахами тощо.

14. Для походу в ліс одяг дитини підбирайте таким чином, щоб оптимально захистити її від комах, кліщів та інших несподіванок.

15. Не засмічуйте навколишнє та не залишайте після себе жодних слідів свого перебування.

Кiлькiсть переглядiв: 622

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.